Festival Performa Platforma -  Festival sodobnih performativnih praks in sodobnega plesa

Georgia Kapodistria / Nina Milin / Maša Kagao Knez

#41 - okultna manifestacija istega telesa / Hitrejše kot telo / Momentum, avenija ujetih trenutkov

#41 - okultna manifestacija istega telesa / #41 – An occult manifestation of the same body <em>Foto: Tomaž Črnej</em>
#41 - okultna manifestacija istega telesa / #41 – An occult manifestation of the same body Foto: Tomaž Črnej

#41 - okultna manifestacija istega telesa

Koncept, koreografija, ples: Georgia Kapodistria
Glasba: Yamashiro Shoji, SørenBebe
Kostumografija: Georgia Kapodistria
Oblikovanje svetlobe: Luka Curk  
Mentorici: Nataša Tovirac in Nina Meško
Produkcija: JSKD in Plesni Studio Intakt 2015

Akira je prvobitna energija.
Ljudje delajo vsemogoče stvari v svojem življenju. Odkrivajo stvari, gradijo stvari … Od kod prihaja vso to znanje in energija? Nekoč je bil človek opica, kajne? In pred tem reptil in riba. In še pred tem plankton in ameba. Celo majcena bitja, kot ta, imajo v sebi neverjetne količine energije. In še pred tem … Morda je bil genetski material v zraku in vodi. Celo v delcih prahu v prostoru. In če je vse to res, kakšen spominski zapis se skriva znotraj njih?
Zapis začetka univerzuma ali morda celo pred tem.
Kaj, če so bile kakšne napake v razvoju? Kaj, če gre nekaj narobe, npr. da je amebi nenadoma dana večja moč kot človeku? Amebe ne gradijo svojih hiš in mostov, one samo požrejo vso hrano, ki jo je moč najti okrog sebe.

Georgia Kapodistria (CY, 1990) je študirala na Univerzi za umetnost v Folkwangu v Nemčiji pod mentorstvom Lutz Förster in Malou Airaudo. Deluje kot performerka, v zadnjih letih pa veliko sodeluje s številnimi ustvarjalci iz Danske, Nemčije in Slovenije. Njen solo Čakajoč na barbare je bil nagrajen na 6. Mednarodnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev OPUS 1. Ta nagrada  jo je spodbudila, da je ustvarila svoj naslednji solo z naslovom #41 – Okultna manifestacija istega telesa.


Hitrejše kot telo

Avtorica: Nina Milin
Ustvarjalke in plesalke: Vanja Kolanovič, Pia Lavuger, Zarja Lampret Prešeren
Avtorska glasba in izvedba: Špela Huzjak

Nedvomno prvinskost, ki nam še ostaja, ostaja v telesu. V gibu, v vsakem premiku, ki ga naredimo. Telo ostaja v močni povezanosti s svojim bistvom prav skozi umetnost plesa, pri čemer pa seveda tudi v tem veliko vlogo odigrajo naše miselne projekcije, narek, ki ga vsak trenutek dobivamo iz glave. V tem oziru se zato poraja vprašanje, kdo je hitrejši, telo ali misel?

Nina Milin je v Plesni izbi Maribor aktivna že več kot 17 let, zadnjih 9 let poučuje plesne klase, v o okviru katerih je poučevala plesalce vseh starosti, kot mentorica pa sodeluje z mladimi plesalci v okviru plesnih tekmovanj in kreativnih procesih. Kot plesalka je v preteklih letih sodelovala s slovenskimi in tujimi koreografi, kot so Snježana Premuš, Rebecca Murgi, Andreja Rauch Podrzavnik, Jasmina Križaj, Milan Tomašik in Matej Kejžar.


Momentum, avenija ujetih trenutkov

odlomek iz predstave

Avtorica in koreografinja: Maša Kagao Knez
Avtorska glasba: Murat & Jose, Irena Yebuah Tiran, Leticia Slapnik Yebuah, Tim Kostrevc, Damaris Potočnik
Asistentki koreografinje: Rosana Hribar, Jana Menger
Dramaturginja: Andreja Kopač
Oblikovalci kostumov: Jelena Proković, EA Kreativa
Producentka: Katja Somrak
Koprodukcija: Studio XXV, Cankarjev dom, KUD Baobab, Plesni Teater Ljubljana / Dance Theatre Ljubljana
Nastopajoči v odlomku: Dalanda Diallo, Maša Kagao Knez, Murat & Jose, Liza Šimenc
Soustvarjalci in nastopajoči celotne predstave: Dalanda Diallo, Gerard Diby, Maša Kagao Knez, Murat & Jose, Urša Rupnik, Leticia Slapnik Yebuah, Liza Šimenc, Irena Yebuah Tiran

Projekt je nastal s podporo: Oddelka za kulturo MOL, Francoski inštitut v Sloveniji
Premiera : 14. 9. 2015, Ponovitev: 15. 9. 2015
LINHARTOVA DVORANA, CANKARJEV DOM, LJUBLJANA

Avtorica Maša Kagao Knez v predstavi Momentum – Avenija ujetih trenutkov nadaljuje opazovanje lastnega in skupnostnega (so)bivanja. Avenija je gib, ki govori, glas, ki razgibava prostor, ki se nenehno gosti in spet redči, odvisno od količine energije, ki jo vanj pošljejo akterji v trenutku prisotnosti Drugega. Soustvarjalca. Gledalca. Gib in glas naseljujeta človekovo telo in v njem sobivata; kot srečevanje notranjega in zunanjega, tradicije in sodobnosti, preteklega in prihodnjega, v kar je ujet trenutek – zdaj.

Maša Kagao Knez (1978, Ljubljana), koreografinja, plesalka, gledališka ustvarjalka in pedagoginja se je z uprizoritvenimi umetnostmi srečala že kot otrok, skozi telo svoje mame, plesalke in koreografinje Jasne Knez. Maša se je izobraževala pri številnih mentorjih doma in v tujini ter leta 2006 diplomirala na šoli Georgesa Momboyeja za tradicionalne in sodobne afriške plese v Parizu. Septembra 2013 je diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani. Kot plesalka, igralka in koreografinja sodeluje tako z institucionalnimi gledališči kakor tudi z neodvisnimi producenti. Njeno pedagoško in koreografsko delo temelji na raziskovanju gibalnega materiala, v katerem se različne plesne tehnike ter gibalni motivi afriške plesne tradicije prepletajo, dopolnjujejo in preoblikujejo v avtorski plesni izraz.

 

Hitrejše kot telo / Faster than the body <em>Foto: Saša Huzjak</em>
Hitrejše kot telo / Faster than the body Foto: Saša Huzjak
Momentum, avenija ujetih trenutkov / Momentum, an avenue of frozen moments <em>Foto: Sunčan Stone</em>
Momentum, avenija ujetih trenutkov / Momentum, an avenue of frozen moments Foto: Sunčan Stone

Festival Performa Platforma - Festival sodobnih performativnih praks in sodobnega plesa - Uvodna stran